CARACTERISTICILE FRUMUSEȚII
De la machiajul inspirat din cafea latte până la trendul “fata roșie ca un tomate” al verii, micro-tendințele în domeniul frumuseții au dominat internetul timp de luni de zile. Dar ce ne pot ele învăța despre cultura consumatorului și modul în care aceasta modelează identitatea noastră?Dacă simți că nu mai poți ține pasul cu tendințele, nu ești nebun și nici prea în vârstă. Cu toate că internetul a generat cicluri de tendințe tot mai rapide de ani de zile, durata lor de viață s-a micșorat odată cu atenția noastră. Tendințele care altfel ar fi rezistat ani de zile sunt acum considerate vechi de câteva zile – sau chiar mai rău, “cheugy”. Ritmul nesustenabil al acestor tendințe poate fi descurajator pentru consumatori, dar este excelent pentru afaceri, îi determină pe consumatori să nu înceteze niciodată să cumpere. Este un model de marketing care a prosperat pe TikTok – până acum.
La scurt timp după ce blogurile de frumusețe au declarat pentru prima dată “unghii cu lapte de afine” drept tendința în materie de manichiură a verii, utilizatorii TikTok au reacționat cu neîncredere și indignare pe jumătate serioasă. “Nu vom transforma albastrul deschis în ‘lapte de afine'”, a strigat în glumă influencerul de frumusețe și lifestyle @katiehub.org într-un videoclip. “Nu sunt chiar supărată, sunt doar foarte dezamăgită.”
Nuanța albastră-lapte părea să fie un punct de cotitură: am putea accepta termeni precum “nepoată de pe coastă cu bani vechi” și poate chiar “fată curată, fata aceea, cina fetelor”. Dar am putea accepta redenumirea unui lucru banal precum albastrul deschis în “unghii cu lapte de afine”? Poate că în cele din urmă am descoperit limita tendințelor micro de pe TikTok și a identităților asociate acestora.
Merită menționat că aceste tendințe par rar să treacă dincolo de ecranele noastre portabile și să pătrundă în lumea “reală”. Există o separare tot mai mare între tendințele din mediul online și cel offline, în timp ce tendințele online vin și pleacă atât de repede încât depășesc capacitatea oamenilor de a ține pasul în offline.