Această subcultură japoneză din anii ’90 a găsit un nou cămin online, în care un număr din ce în ce mai mare de utilizatori negri de pe TikTok adoptă această tendință de a-și împărtăși look-urile lor cu miile de urmăritori.
Gyaru (o translatare japoneză a termenului de argou englezesc “gal”) este o subcultura de modă ce a apărut în Japonia în anii ’90, având rădăcini ce pot fi urmărite până în anii ’70. Conform cercetătorului Dr. Masafumi Monden, profesor la Universitatea din Sydney, specialist în cultura populară japoneză, această subcultura a luat naștere ca urmare a relaxării normelor sociale în întreaga țară în anii ’90 și a creșterii influenței mass-mediei vestice asupra culturii japoneze.
Subcultură gyaru a fost un răspuns rebel la conceptul tradițional japonez de frumusețe, care promova tenul palid, părul închis la culoare și tonurile neutre de machiaj. Gyaru au adoptat o estetică exagerată, inspirată de stilul american “fata din valea Californiei” sau de mișcarea R&B, ce includea părul decolorat sau vopsit în culori vii și machiajul ochilor în culori pastelate, accentuat dramatic.
În cadrul acestei subculturii, existau sub-stiluri precum “yamanba”, unde se evidenția pielea intens bronzată, și “manba”, care implica purtarea cristalelor strălucitoare. Deși mesajele politice nu erau direct exprimate, aceste look-uri le ofereau tinerelor femei oportunitatea de a se simți puternice și vizibile, iar uneori chiar celebre.
Cu toate acestea, subculturile tinerilor și grupurile de modă, inclusiv gyaru, au fost adesea asociate cu ideea de delincvență de către adulții japonezi. Acest lucru se datora în parte vestimentației sugestive și a dragostei lor pentru petreceri, iar unele stiluri gyaru, care includ uniforme școlare sexualizate, au stârnit panică morală în țară și au fost asociate, în mod eronat, cu industria sexului.