Pentru a afla mai multe despre importanța proteinelor, din ce sunt alcătuite și ce beneficii aduc organismului uman, este util să răspundem la următoarele întrebări:

  1. DE CE SUNT BUNE PRODUSELE DE ORIGINE ANIMALĂ ȘI CUM NE AJUTĂ ACESTEA CORPUL SĂ FUNCȚIONEZE ÎN PARAMETRII OPTIMI ȘI LA CAPACITATE MAXIMĂ?

Proteinele sunt împărțite în două largi categorii și anume: proteine complete și proteine incomplete. Proteinele complete sunt de origine animală (carne, ouă, produse lactate etc).

Proteinele de origine animală conțin aminoacizi indispensabili organismului uman ce ajută la fixarea țesuturilor conjuctive dar și la formarea corectă a țesuturilor musculare.

Proteinele incomplete sunt cele de origine vegetală, de exemplu cerealele.  Există o gamă vastă de cereale care conțin proteine vegetale importante în funcționarea optimă a corpului uman (porumb, grâu, ovăz, secară, soia etc). Proteinele vegetale se pot extrage și prin consumarea de anumite legume care ajută la echilibrarea organismului, la stimularea lui, dar și la asigurarea necesarului de energie (morcov, roșie, varză roșie, sfeclă etc).

Diferența dintre cele două surse de proteine constă în principal în numărul de proteine extrase din fiecare sursă. Astfel, sursele de origine vegetală produc o cantitate mai mică de proteine decât cele de origine animală, dar acestea sunt în acealsi timp indispensabile în buna funcționare a corpului, iar împreună cu proteina extrasă de la alimentele de origine animală se formează un echilibru sănătosși recomandat pentru un organism plin de viață.

Publicitate
  1. CARE ESTE ROLUL PROTEINELOR ȘI CUM TREBUIE SĂ FIE STRUCTURATĂ DIETA?

Proteinele sunt substanțe nutritive ce servesc drept fundament pentru mușchi, oase și cartilaje (ajută la fixarea calciului în oase, facilitează vindecarea rapidă a problemelor osoase: rupturi, luxații etc). Sângele este ajutat de proteineprin reglarea corectă și echilibrarea globulelor albe care apară organismul de boli infecțioase și corpuri străine, chiar și sănătatea părului este influențată de proteine. Consumul de proteine duce la accelerarea metabolismului și arderea caloriilor într-un timp rapid.

Într-o alimentație sănătoasă, echilibrul dintre proteina animală și cea vegetală este esențial. Ideal este că proteina vegetală să fie cea dominată, fiind considerată mai sănătoasă decât cea de origine animală.

Bărbații trebuie să consume zilnic între 120 și 180 grame de proteine zilnic, iar femeile, între 70 și 110 grame de proteine.

  1. CARE SUNT SURSELE IDEALE DE PROTEINE?

Cele mai bune surse de proteine pentru consum sunt carnea, laptele, brânza dar și ouăle. Aceste alimente conțin aminoacizii naturali care ne ajută la echilibrarea sistemului muscular, dar și armonizarea nevoilor organismului. Este necesar ca produsele pe care le procuram să fie cât mai proaspete pentru a ne putea folosi la parametrii maximi de vitaminele și proteinele din aceste alimente, este de preferat consumarea lor cât mai repede. Pe măsură ce alimentele se învechesc își pierd din proprietățile benefice corpului uman, deci prin urmare capacitatea lor scade considerabil!

Publicitate
  1. ADEVĂRURI ȘI MITURI. CE ESTE BINE ȘI CE NU?

Există multe exagerări în privința tuturor lucrurilor, dar mai ales a dietelor, a vitaminelor și nu în cele din urmă a proteinelor.

Alimentația exclusiv vegetariană este controversată, deoarece în timp poate priva corpul de multe proteine necesare bunei funcționari al acestuia, de aceea dacă suntem adepții unei diete, stil de viață vegetarian, trebuie să consumăm foarte multă sfeclă roșie, deoarece este un bun substituent al cărnii de pește, de exemplu.

Însă nu toată lumea are acces la sfatul unui nutriționist și multe persoane acționează pe baza sfaturilor venite de la oameni mai mult sau mai puțîn avizați. În plus, față de un program echilibrat de activități fizice, este bine cunoscut faptul că alimentația este de o importanță esențială pentru un aspect cât mai plăcut, dar și pentru o funcționare a organismului într-o manieră cât mai sănătoasă și naturală.

Deși multe din teoriile despre calorii și diverse alimente sunt mai degrabă false, există totuși anumite alimente incompatibile cu un stil de viață sănătos. De asemenea, există și alimente ce nu ar trebui să lipseascădintr-o alimentație eficientă și sănătoasă.

Astfel de alimente sunt: sfeclă roșie, orezul brun, dar și Aloe Vera, alimente ce oferă o gamă variată de proteine necesare corpului uman. De exemplu, folosirea sfeclei ține locul cărnii de pește, orezul brun are un grad sporit de sațietate ce oferă o doză importantă de energie. Aloe Vera curăță corpul de impurități și îl hidratează. Articulațiile obosite sau suprasolicitate sunt calmate de seva acestui ingredient. Aloe Vera este, de asemenea, un excelent energizant natural.

  1. DESPRE EXCESUL DE PROTEINE

Chiar dacă sunt indispensabile organismului uman, abuzul de proteine poate cauza și efecte negative. Nu trebuie să abuzăm de proteine deoarece conțin aminoacizi care, peste dozajul necesar, nu se mai pot distribui în corp corespunzător și astfel apar probleme, cauzează discomfort și nu în ultimul rând pot impacta negativ sănătatea.

Surplusul de proteine ce nu pot fi procesate de organism sunt transformate în amoniac, substanță toxică pentru organism, în special pentru sistemul nervos. Ficatul, de asemenea, este afectat în efortul său de detoxifiere a organismului. Proteinele ce nu se absorb se depozitează în colon și pot favoriza creșterea și crearea celulelor cancerigene. Un alt efect al unui consum crescut de proteine este un tranzit intestinal încetinit.

Forța musculară nu depinde de cantitatea de proteine ingerate, pentru că nu proteinele sunt „combustibilul” pentru mușchi, ci glucoza și grăsimile. Un regim prea bogat în proteine scade durata vieții și stimulează dezvoltarea și maturizarea sexuală precoce, afectează funcția rinichiului, crește riscul de osteoporoză prin accelerarea eliminării de calciu, crește necesarul de vitamina B12, crește riscul de litiază renală, crește colesterolul sangvin (independent de efectul grăsimilor), afectează creșterea copiilor (rinichi și ficat supradimensionate), favorizează pierderea zincului din organism.

  1. REGULI DE BAZA (PROTEINE)

Cea mai bună sursă de proteine este carnea, în special cea roșie de miel, oaie sau porc este plină de proteine, conținănd toți aminoacizii necesari din abundență. Cu toate acestea, marii campioni și culturiști cunosc că la baza unui regim alimentar bine stabilit pe baza de proteine stă defapt carnea albă și cea de pește. Carnea albă precum pieptul de pui sau de curcan și peștele (mai ales cel alb) sunt superioare din două motive. Nu numai că ele conțin un procent mare de proteine, dar, de asemenea au o proporție foarte scăzută de grăsimi. Dacă analizăm carnea roșie, de exemplu cea de porc, miel sau oaie, vom descoperi o cantitate ridicată de toxine care duce la colesterol. Printre cele mai sănătoase tipuri de carne roșie se enumeră: mușchiul de porc, carnea de vită, filet mignion, pulpa, cotletul, carnea de pe coaste etc. Se va alege carnea de vită etichetata ca fiind cel puțin în proporție de 95%, macră. Ideal ar fi ca această carne să fie gătită fără grăsimi, prin fierbere sau innabusire

Publicitate

Adaugă comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate