Nu este posibilă numai schimbarea obiceiurilor, ci și necesitatea – acest lucru este indicat de studiile realizate de Veronica Irvin de la Universitatea din Oregon. Unele obiceiuri au intrat atât de mult în viața ta, încât le iei de la sine înțeles. La urma urmei, ce ar putea fi în neregulă cu utilizarea de protecție solară sau arderea tămâiei? Dar, după cum arată studii recente, există mai multe obiceiuri „utile” care pot dăuna.

Iată ce obiceiuri trebuie abandonate acum:

1. Aplici o cantitate excesivă de protecție solară

Toată lumea știe că trebuie să folosești protecție solară când ești pe stradă. Acest obicei ajută la evitarea cancerului de piele și îmbătrânirea prematură a acesteia. Dar când aplici crema, nu exagera. Lipsa de lumina soarelui și vitamina D poate da naștere la alte forme de cancer, cum ar fi cancerul pancreatic.

Cercetarea profesorului de epidemiologie Anne-Louise Ponsonby (Anne-Louise Ponsonby) și a colegiilor ei de la Universitatea Națională Australiană a arătat că deficitul de vitamina D și protecția excesivă împotriva soarelui ar putea cauza Scleroză multiplă. Protejează-te de lumina directă a soarelui, dar nu exagera.

Publicitate

2. Refuzi grăsimi

Prea multă grăsime în dietă poate duce la probleme cu inima și greutatea. Dar nu trebuie să renunți la toate grăsimile utile. Acestea permit organismului să absoarbă vitamine din alimente. Mănâncă grăsimi sănătoase în intervalul normal – de la 44 la 78 de grame pe zi, în funcție de preferințele personale și de circumstanțe.

3. Prea multe legume

Legumele sunt parte integrantă a oricărei diete a unei alimentații sănătoase echilibrate. Cu toate acestea, dacă mănânci mai mult de 7 porții de legume și 4 porții de fructe în fiecare zi pentru o lungă perioadă de timp, atunci îți pot aduce mai degrabă un dezavantaj. Pentru a obține cele mai multe beneficii, consumă legume sezoniere și alege legumele crude, mai degrabă decât cele prelucrate termic. Ajustează numărul de porții: 4-5 pe zi vor fi de ajuns.

4. Decojești merele

Publicitate

Toate substanțele utile din legume și fructe nu se găsesc întotdeauna în interiorul alimentelor. Aproximativ 100% din quercetin din mere (un antioxidant care menține sănătatea inimii) este în coajă.

5. Folosești o sonerie puternică pentru alarmă

Există întotdeauna șansa de a ignora un volum scăzut al soneriei de alarmă și de aceea dacă vrei să fii sigur setezi un ton ascuțit, la volum maxim. Din cauza zgomotului ascuțit, tensiunea arterială crește și ritmul cardiac este accelerat.

O persoană este deosebit de vulnerabilă în primele ore, când corpul se află într-o stare relaxată. Un semnal sonor poate afecta sănătatea și provoca stres în organism, crescând nivelul cortizolului. Dacă această trezire survine în câteva zile, săptămâni sau luni, atunci stresul poate deveni cronic.

6. Verifici deseori e-mailul

Dr. Richard MacKinnon de la Societatea Britanică de Psihologie a stabilit că e-mail-ul nu este doar un instrument valoros de comunicare, dar poate deveni și o sursă de stres și frustrare pentru mulți dintre noi. Ca rezultat, productivitatea scade, iar nivelul de bunăstare scade.

În ciuda faptului că cercetătorii încearcă să formuleze reguli uniforme pentru utilizarea corespondenței pentru a minimiza impactul negativ, este evident că sfaturile nu pot fi la fel de potrivite pentru toată lumea. Dar există câteva recomandări care vor ajuta la reducerea riscurilor, cum ar fi să nu verifici corespondența devreme dimineața sau noaptea târziu și dezactivează notificările push pentru mesajele primite.

7. Arderea tămâiei

Arderea tămâiei are un efect pozitiv asupra sistemul nervos central, ajută la relaxare și combaterea stresului. Cu toate acestea, realizat în Universitatea de Tehnologie din China de Sud studiile au arătat că arderea tămâiei în fiecare zi timp de mai multe ore poate provoca cancer pulmonar, leucemie și tumori cerebrale.

Dacă tot dorești să creezi o atmosferă relaxantă, utilizează o cantitate mică de tămâie și nu uita să aerisești camera.

8. Abuzezi băuturile energizante

Băuturile energizante ajută la mărirea și îmbunătățirea eficienței. Dar nu trebuie să le bei în exces. Rezultatele cercetărilor realizate de David Grant de la Universitatea din Pacific sugerează că acestea pot crește riscul de ritm cardiac anormal atunci când sunt consumate în volume mari.

Publicitate

Adaugă comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Publicitate